poniedziałek, 16 stycznia 2017

Ajerkoniakowy snikers

Stary przepis na snikersa postanowiłam nieco zmodyfikować, tzn. do masy budyniowej dodałam ajerkoniak. Ciasto zyskało nowy smak. Czy lepszy? Dla mnie tak! 
 
 
 
 
Składniki na ciasto:
600g mąki pszennej
¾ szklanki cukru
2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 jajka
2 żółtka
200g margaryny
3 łyżki mleka
3 łyżki miodu
 
Składniki na masę orzechową:
125g margaryny
4 łyżki cukru
2 łyżki miodu
200g posiekanych orzechów włoskich
Wszystkie składniki dodajemy do rondla, mieszamy, gorącą masę wykładamy na surowe ciasto.

Dodatkowo:
1 ½ opakowania budyniu waniliowego przygotowanego zgodnie z opisem + kila łyżek ajerkoniaku
1 puszka masy kajmakowej
 
Wykonanie:
  • z wszystkich składników czyli mąki, cukru, cukru waniliowego, sody, jajek, żółtek, margaryny, mleka oraz miodu zagniatamy ciasto, które dzielimy na 3 części.
  • blaszkę o wymiarach (20x30) wykładamy papierem do pieczenia, wylepiamy nią jedną z części ciasta i pieczemy na złoty kolor około 10 minut w temperaturze 180ºC, z drugą częścią ciasta postępujemy identycznie, natomiast na 3  część ciasta wykładamy gorącą polewę orzechową i  dopiero  pieczemy
  • ciasto studzimy, układamy warstwy : ciasto-  gorący budyń- ciasto- masa kajmakowa-ciasto z polewą orzechową
  •  ciasto najlepsze jest na drugi dzień.

2 komentarze :

  1. Wygląda pięknie...Jednak ja ciągle boję się takich złożonych przepisów. Wiem, że należy być dokładnym. A mi w kuchni zawsze śpieszno, stąd zostaje mi jedynie oglądanie obrazków w internecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś uda Ci się zwolnić i upiec właśnie tego snikersa. Smacznie pozdrawiam ;-)

      Usuń