czwartek, 29 sierpnia 2013

161. Sposób na tanie kapsułki do ekspresu - efekt: pyszna kawa za niewiele!

Bardzo się ucieszyłam, gdy pewnego dnia w prezencie otrzymałam ekspres Dolce Gusto. Jednak minka mi zrzedła, gdy wybrałam się do sklepu, aby zakupić kapsułki do tegoż ekspresu. Za osiem kaw miałam zapłacić 22 zł. No niby taniej niż w kawiarni, ale uważam, że 2,75 zł za wypicie kawy w domowym zaciszu to trochę za dużo.
Pomysłowością i informacjami z Internetu udało mi się  obniżyć koszt domowej kawy do kwoty ok. 0,50 zł za filiżankę. Producent kapsułek pewnie nie będzie zadowolony, ale dbanie o domowy budżet stawiam sobie dość wysoko.
Uważam, że kupowanie kapsułek z mlekiem w proszku to jakieś nieporozumienie. Ja kupuje mleko 3,2 %, podgrzewam do temperatury ok 50-60 stopni (takie są zalecenia baristów), nie mam


termometru dlatego robię to "na oko", następnie za pomocą najtańszego urządzenia do spieniania mleka robię piankę. Gdy kupowałam to urządzenie, to powątpiewałam w jego skuteczność, jednak bardzo miło się rozczarowałam. Uważam, że robi lepszą piankę niż niejeden ekspres z wbudowaną dyszą do spieniania mleka. Tak więc inwestycja 9 zł za mały spieniacz jak najbardziej się opłaciła.
Zużytych kapsułek po kawie nie wyrzucamy, wycinamy w nich mały otwór, pozostawiając brzeg foli, myje i pozostawiam do zapełnienia kawą. Jako "zatyczkę" do kapsułek niech posłużą nam aluminiowe wieczka od śmietan, jogurtów, czy też margaryny. Wieczka te są idealne, nie trzeba nic wycinać a ich grubość jest idealna. Zwykła aluminiowa folia spożywcza jest zdecydowanie za delikatna.

Co do kawy to ja kupuje ziarnistą i mielę ją w młynku do mielenia kawy. Mam stary, ale kupno nowego nie jest nadzwyczajnym wydatkiem, bo widziałam młynki za 50 zł. Oczywiście można używać gotowej, mielonej  kawy. Tak więc napełniam kapsułkę zmieloną kawą. Kawę lekko ubijam i szczelnie zamykam aluminiowym  wieczkiem. Jeżeli zrobicie to starannie to jestem pewna, że nic nie będzie wyciekać. Brzegi pod spodem kapsułki należy dokładnie, najlepiej nożem z okrągłym czubkiem "wyprasować" aby przylegały do kapsułki. 
Kapsułki są wielokrotnego użytku, tylko wieczko należy zmieniać każdorazowo.
Zakładając, że paczka kawy ziarnistej 0,5 kg została zakupiona za 25 zł to z takiej paczki możecie zrobić do 50 kaw, więc daje to wynik 0,50 zł za jedną pyszną kawę. Dla tej kwoty chyba warto się trochę pomęczyć. Zakładając, że jedna osoba pije jedną kawę dziennie, to rocznie może to dać nam oszczędność w wysokości 763 zł!!!

77 komentarzy :

  1. Genialne rozwiązanie. tym bardziej, że w Arabii Saudyjskiej nie spotkałem jeszcze kawy w kapsułkach, a dzięki Twoim pomysłom przywiozę sobie tutaj mój ekspres :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie kreatywne rozwiązanie :) Ale ja właśnie dlatego kupiłam rodzicom normalny ekspres saeco gdzie można zmielić kawę i zaparzyć porządnie bez tych kapsułek. Też można zrobić w nim dobre cappucino, czy cafe latte a nawet powiedziałabym, że wychodzi dużo lepsze niż z gotowych kapsułek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorzej z tym ekspresem jest tak , że jak wszyscy śpią to nie zrobisz kawy . Ja wstaje o 7 i obudziłabym wszystkich.

      Usuń
  3. Gdybym miała zakupić ekspres, to faktycznie nie byłby to ekspres na kapsułki. Z tym Saeco, to życzę jednak powodzenia, u mnie w pracy, będąc na gwarancji zepsuł się już 3x. Teraz mam Delonghi i jak na razie nic się nie psuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kupiłam go trochę ponad rok temu i nie było z nim jeszcze żadnego problemu, chociaż rodzice piją kawę codziennie. W pracy pewnie nie dba sie tak o ekspres jak w domu :) a wiadomo że jak się go nie będzie odpowiednio często czyścić, odkamieniać, przepłukiwać blok zaparzający to może się psuć. Mam znajomego który naprawia ekspresy i kiedyś przyszedł do niego pan z zepsutą dyszą do spieniania mleka. Okazało sie po prostu, że ludzie w firmie wkładali ją do szklanki powyżej określonego poziomu (o ktorym nawet nie wiedział) i dysza była tak brudna że przestała spieniać mleko.

    OdpowiedzUsuń
  5. To prawda, że w pracy z dbałością o ekspresy (i nie tylko) bywa różnie, a to z kolei przedkłada się na ich żywotność.
    Życzę długiego i smacznego użytkowania ekspresu Saeco.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli możesz to napisz jaki masz model ekspresu? ja również rozglądam się za kupnem ekspresu na kapsułki a chciałabym wykorzystywać zużyte, wtedy przynajmniej będę wiedziała co piję.

    OdpowiedzUsuń
  7. a jaki model masz ekspresu?

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój ekspres to Dolce Gusto Picolo - najtańszy model - widziałam ostatnio w promocji za 150 zł, ale generalnie nie polecam. Ja go dostałam w prezencie, kawa jest dobra, ale wolałabym dopłacić i kupić ekspres z młynkiem lub przynajmniej na mieloną kawę. Takie ręczne napełnianie kapsułek i foliowanie to zadanie dla cierpliwych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupiłam dziś i nie umiem zrobić kawy latte,instrukcja obrazkowa mnie wpienia,czy wodę a każdą kawę odmierzam,kiedy wkładam kaps z mlekiem?,proszę o pomoc .h kafara@wp.pl

      Usuń
    2. Na kapsułce powinien być obrazek na którym widać ile wody należy dolać do kubka. Najpierw wkładasz kapsułkę z mlekiem i przelewasz wodę - ok 1/5 szklanki. Potem wkładasz kapsułkę z kawą i wlewasz kawę. kawa osiądzie na dnie a mleko na górze. Życzę pyszności.

      Usuń
    3. Można kupić kapsułki wielokrotnego użytku i bez problemu pić kawę jaką się chce. Pozdrawiam

      Usuń
  9. Polecam metodę na uzupełnianie dolce gusto
    http://www.youtube.com/watch?v=XO-CKLJLuIM
    Do ekspresów Nespresso można dostać kapsułki wielokrotnego użytku. Zerknijcie na allegro.
    W PL zazwyczaj są one plastikowe. W USA widziałem metalowe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Próbowałem zgodnie z Twoją instrukcją ale znalazłem lepszy sposób
    http://www.youtube.com/watch?v=YCKN1t0zAaY

    OdpowiedzUsuń
  11. Poznałam ten sposób niedawno i przyznaję, że faktycznie jest o niebo lepszy niż zaprezentowany przeze mnie. Tylko robię to trochę prościej, bez rozbierania dna kapsułki. Na razie jestem w fazie testów, ale niebawem zapewne powstanie nowy post o oszczędzaniu kapsułek.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyliczenia są złe niestety.. Za 22 zł jest 8 kaw ale z mlekiem, lub 16 bez mleka. Ale skoro podaje Pani cenę z mlekiem to wypadałoby doliczyć do tych 0,50zł cenę mleka. Niby nie wyjdzie dużo ale jednak porównanie ceny kawy z mlekiem z kapsułek do ceny kawy bez mleka ze zmielonej kawy nie jest poprawne. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czepiasz się

      Usuń
    2. Nie czepia się, tylko ma rację! Dodaj do tego koszty mielenia kawy (prąd, zużycie sprzętu), cenę folii i czas potrzebny na zbieranie kapsułek, dziurkowanie, zmielenie, przesypanie, upakowanie, owinięcie folią, sprzątanie i co tam jeszcze trzeba przy tym zrobić. I czas ten pomnóż przez stawkę godzinową. Dalej twierdzisz że kawa kosztuje 50 groszy? Ja w tym czasie wolę zrobić coś innego niż cieszyć się z półśrodków. Ludziom z mentalnością spawacza ze stoczni nawet do głowy nie przyjdzie, że najcenniejszy jest zawsze czas. Myślenie typowego etatowca...

      Usuń
    3. taaak to wszystko racja tylko koszty robocizny ponosi ten , który robi! a jeżeli robi dla siebie to się zerują. sam siebie kosztami pracy dla siebie nie obciąży

      Usuń
    4. komentarz po latach ale jednak ;) Do tego trzeba jeszcze w jakis sposób doliczyć cenę urządzenia do spieniania+baterie do tego które trzeba co jakiś czas wymienić

      Usuń
  13. Trudno powiedzieć ile z jednego kartonika mleka za 3 zł można zrobić kaw. Z pewnością bardzo dużo, dlatego myślę, że koszty mleka będą groszowe. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze prosciej jest z kapsułkami Tchibo. Wystarczy usunąć ją, delikatnie podważając folię aluminiową pośrodku zużytej kasułki, a nastepnie wzdłuż brzegów kapsułki, po prostu - ściągnąć. Wewnątrz znajdują się dwa sitka plastikowe. Większe (od góry zamukające kapsułkę) i mniejsze - znajdujące się na dnie kapsułki. Górnei dolne sitko ma centralne wgłębienie (ważne, aby wypukłość znajdowała sie w w pozycji do wewnątrz w większym sitku "górnym" a w mniejszym - pod spodem). Ściągnąć sitko górne, usunąć fusy, przepłukać, ponownie wstawić sitka zgodnie z ich kolejnością: najpierw dolne (nasypać kawę mieloną, lekko ubijając, wyrówniując do brzegów) a następnie górne, pamiętajac, ze wypukłość sietka ma być skierowana w dół. usunać ew. drobinki kawy z powierzchni kapsułki, umieścić kolbie, zablokować. Wybrac poziom kawy: niebieski (przy "regenerowanej kapsułce niebieskiej), żółty - przy żóltej. Jest to o tyle istotne, gdyż gęstość dolnych sitek przy tych kapsułkach jest różna (można to zobaczyć pod światło). Przy czarnych kasułkach różnica w dolnym sitku jest bardzo widoczna. Do niebieskich kapsułek zalecam stosować kawę grubo mieloną, jak do ekspresów przelewowych. Do żółtych - średnio mieloną, np taka, która daje cremę. Uzywam do niebieskiej. Do czarnych (espresso) - drobno mielonej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja kupiłam w Niemczech urządzenie do regeneracji zużytych kapsułek. Koszt to zaledwie 29 EURO, ale kapsułkę się wkłada do niego i urządzenie to napełnia je i zakleja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      Pomysł super, gdyby nie mały szczegół. W kapsułkach po kawie jest dodatkowa membrana, która dodaje kawie aromatu. W kapsułkach po mleku (jak na zdjęciu), herbacie, czekoladzie i po kakao, tej membrany nie ma. Mój mąż wyszukał, a ja przetestowałam inny sposób, wykorzystując membranę. Działa - ekspres nie wybuchł :P i kawa wyszła dobra, równa tej zrobionej przez drogie ekspresy ciśnieniowe. Dodam, że kawa w kapsułkach jest dobra, aromatyczna, nie czuć chemii, a w środku kapsułek faktycznie znajduje się kawa mielona, a nie jakieś coś. Poniżej umieszczam link do filmiku, który jest po czesku, gdyby ktoś nie zrozumiał podpowiem jak zrobić, aby było dobrze :) - adres email: pf4i4@gazeta.pl

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XO-CKLJLuIM

      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Jak się nazywa to urządzenie do regeneracji? Możesz napisać coś więcej?

      Usuń
  16. ale ludzie komplikują sobie życie

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie po to kupuje się ekspres na kapsułki żeby potem odzyskiwać zużyte. Albo kogoś stać na to albo pije zwykła kawę z biedronki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja pier... musimy tak robić, bo cwaniaki z koncernów sprzedają tanio (niezłej jakości) ekspresy bo wiedzą, że tak jakby będziemy płacić abonament za korzystanie z niego w postaci ich firmowych kapsułek, inaczej dodawaliby do ekspresu fabryczną kapsułkę wielorazowego użytku dlatego trzeba sobie radzić i regenerować, nie tylko aby zaoszczędzić, ale, żeby napić się lepszej kawy niż jakiejś neskafe ;p

      Usuń
    2. Albo po prostu chcieli ułatwić życie ludziom, tak aby szybko i bezproblemowo napić się kawy. Wątpię, aby ktoś tam pomyślał, że biedota będzie tak kombinować... Nic przecież nie ukrywają. Znasz cenę kawy i ekspresu. Nie stać Cię to nie kupujesz. Szlugi też byś kręcił zbierając niedopałki i odzyskując tytoń? Jak mnie nie stać, to nie kupuję i tyle!!! No chyba że masz takie kompleksy, że kupujesz ekspres, żeby zaszpanować przed sąsiadem.

      Usuń
    3. A nie lepiej kupić dostępne kapsułki silikonowe wielokrotnego użytku ?

      Usuń
  18. no Polak potrafi )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieee... weszłam na ten temat pod wpływem pewnego Anglika, który chwali się, iż właśnie nabył zestaw do kreatywnego odzyskiwania kapsułek ;) [Folia samoprzylepna!]

      Usuń
  19. Witam, tak czytam Wasze odpowiedzi i zastanawia mnie fakt czemu nie poruszyliście jednej z ważniejszych kwestii. Oprócz wygody w użytkowaniu i różnorodności smaków, ważny jest czas. Zrobienie kawy typu espresso zajmuje 5 sekund, kawa z mlekiem 10 sekund. Jak się nie ma czasu, to za wygodę trzeba zapłacić. Jak ktoś ma czas, to i na taką chałupniczą robotę go znajdzie. Nie lepiej sprzedać nieudany prezent i za te pieniądze kupić jakąś lepszą kawę i zrobić ja w tradycyjne sposób?

    OdpowiedzUsuń
  20. I tak normalnrgo ekspresu ktory mieli kawe nic nie zastapi, nie musi to byc wysoka polka typu Jura czy Miele. Ja uzytkuje od 7 lat saeco i robi super kawe mleko sobie sama dysza do ekspresu spieniam jak chce latte a koszt kawy nieporownywalnie tanszy od tych kapsulek z ktorych kawa nie ukrywajmy nie jest tak smaczna a smakuje wrecz jak rozpuszczalna a robic by mi sie nie chcialo (regenerowac ich) albo normalny ekspres i prawdziwa kawa albo kawa parzona lub rozpuszczalna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miałbym nalewać wodę do zbiornika, wsadzić wtyczkę do kontaktu to wolałbym nie pić kawy....... cały proces napełniania kapsułki to 5-10s, a można zrobić herbatę, kakao i co się chce nawet zioła.

      Usuń
  21. https://m.youtube.com/watch?v=_LSkg4GKwkU

    OdpowiedzUsuń
  22. sprawdzałem z kapsułkami nespresso w Krupsie i nie można napełnić kawa, bo zaraz jest wyłączenie lub kawa sączy się bardzo, bardzo delikatnie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Z tego co się orientuję to na popularnym serwisie aukcyjnym na A :) są dostępne gotowe kapusłki wielokrotnego napełniania (wystarczy wpisać tassimo wielokrotnego). Już pomijam cenę oryginałów, nie chcę być skazany na Jacobs bo...

    OdpowiedzUsuń
  24. Bałagan, czas - jak dla mnie bez sensu. Takie kombinowanie jak FAP w samochodzie. Trochę żenujące.

    OdpowiedzUsuń
  25. Parzenie dobrej kawy nie może zajmować 10 sekund, bo to nie kawa. Poza tym byle jaki młynek do kawy niszczy ziarno. To juz lepiej kupic dobry młynek i parzyć w szklance "zasypkę".

    OdpowiedzUsuń
  26. w tchibo cafissimo też można samodzielnie napełniać kapsułki: https://youtu.be/DH1c_qAFL6s

    OdpowiedzUsuń
  27. Po tym co pisalłas w artykule, że można kupic młynek za 50zl.... domyslam sie że mielisz kawe na tanim mlynku nie żarnowym ale zwykłym nożowym. Czy po przesypaniu tak zmielonej kawy do kapsulki jest rożnica w smaku i piance w kawie w porownaniu do oryginalnej kapsulki??

    OdpowiedzUsuń
  28. Tym sposobem zaprezentowanym na tym blogu kawa nie wychodzi bo wlew się kawa po włączeniu ekspresu i cieknie po ściance ekspresu i podcieka pod ekspres za to tym sposobem zaprezentowanym a youtubie wychodzi dobrze tylko jest jej mało w szklance krótko leci mocna, dobra ekspesso a zaraz potem leci słaba taka lura i trzeba szybko zabrać szklankę żeby była dobra i mocna. Ja dodałam do tego sposobu z youtuba mały szczegół żeby ciśnienie nie rozsadziło kapsułki zaklejam ja. Wyszło mi mało dobrej kawy . Kapsułkę napełniam jaką chcę kawą mieloną.

    OdpowiedzUsuń
  29. To ile musisz kupić śmietan lub jogurtów żeby mieć te wieczka

    OdpowiedzUsuń
  30. tym sposobem można samochód zamienić na konia i brykę, benzynę na owies a jeszcze tańsza będzie koza i gazety zbierane po znajomych. Co to za brednie tu powypisywane. jak kogoś nie stać na pełnowartościowy produkt to niech żłopie premium zalewane wrzątkiem z gara a nie montuje erzac z odpadów. Będzie zdrowiej. I ekologicznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba ktoś nie ma zielonego pojęcia ile kosztuje utrzymanie konia :) wiele bym dała by "chodził" na benzynę a bryczki były w cenie aut :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  31. Rewelacyjny pomysł :)
    Muszę wypróbować w swoim [url=http://www.krups.com.pl/]Krupsie[/url] :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ludzie nie macie nic ciekawego do zrobienia, nie wierzę o co tu chodzi? Jednak są dziwacy na tym świecie....napełnianie kapsułek kawą....foliowanie....to po cholerę ci ten ekspres? Nasyp kawy do szklanki i zalej wodą....smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  33. a ja mam inny patent na kapsułki. Zużytą kapsułkę nacinam ostrym nożem zaczynając od otworu zrobionego przez ekspres rozcinam przemywam wsypuję swoją kawę na wierzch przyklejam szeroką taśmę samoprzylepną do rozciętego wieczka (nie odrywamy oryginalnego wieczka. Robimy tylko nacięcie by było nam łatwo wsypać swoją kawę) przyklejamy dokładnie do całego wieczka.

    Ktoś się pytał po co to robić. Ja robię nawet nie ze względów ekonomicznych ale pije konkretną kawę rozpuszczalną która mi smakuję a nie ma jej w kapsułkach. Dlaczego to robię bo zrobienie kawy w ekspresie nawet z nabiciem kapsułki trwa o wiele mniej czasu niż gotowanie wody.

    Po następne do osoby która pisała po kiego to robić zobacz na datę dodania. Kiedyś kapsułki kosztowały dużo więcej niż w dzisiejszych czasach. Przy tak dużej konkurencji musieli obniżyć ceny. Kiedyś koszt jednej kapsułki wynosił prawie albo i ponad 2 zł.

    OdpowiedzUsuń
  34. Można też zakupić gotowe kapsułki wielokrotnego użytku na aliexpress :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwaga!! Są specjalne kapsułki wielokrotnego użytku z zamykaną górą.

    OdpowiedzUsuń
  36. Podziwiam za kreatywność ��

    OdpowiedzUsuń
  37. Pomysł dobry z tym że na allegro możesz kupić gotowe kapsułki wielokrotnego użytku.

    OdpowiedzUsuń
  38. Probowaliscie tych kapsulek wielokrotnego uzytku? Leci z nich praktycznie sama woda. Nie wiem, moze cos robie nie tak, ale 3 łyżeczki kawy w środku a kawa straszna lura.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie niestety te kapsułki kompletnie się nie sprawdziły wiec chyba jest coś nie tak. Najlepsza jest kawa mielona, świeża i pachnąca ;)

      Usuń
  39. Prawda. Kapsułki nespresso czy inne do tego expressu są drogie, ale ja znalazłem rozwiązanie.
    Zajrzyj na https://kapsulkakawy.pl/ i znajdź zamienniki w swoim guście.
    Uwierz, jest tu ich sporo :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Co do lury z moich kupionych na alliexpresie tak samo te tenie kapsułki to dno sama woda

    OdpowiedzUsuń
  41. https://www.youtube.com/watch?v=6WuRkk3SzT0

    OdpowiedzUsuń
  42. Ciekawy pomysł, choć do mnie nie przemawia, wolałabym już normalną kawę z ekspresu, ale co kto woli.

    OdpowiedzUsuń
  43. Brawo Jesteś Wielka jako odkrywca GRATULUJĘ

    Jacek

    OdpowiedzUsuń
  44. Brawo Jesteś Wielka jako odkrywca GRATULUJĘ

    Jacek

    OdpowiedzUsuń
  45. Kochani jaki tani ekspres na kapsułki polecacie ? Tani = ok. 100zł (student uzależniony od kawy) :D Czy takie biedronkowe ekspressy jak: MARTELLO CHIC 56795 lub ITALICO 41063 są warte zainteresowania ? Ten myk z kapsułkami wielokrotnego użytku też będzie z nimi działał ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  46. przestałem pić kawę już jakiś czas temu. Teraz przerzuciłem się na yerba matę i jest super.

    OdpowiedzUsuń
  47. Albo można zainwestować w kapsułki wielokrotnego użytku, za jedną płacimy ok 6zł i można z niej zaparzyć +/- 100 kaw

    OdpowiedzUsuń
  48. Całkiem fajny sposób. Chociaż ja wolałam od razu kupić ekspres automatyczny z młynkiem https://www.oleole.pl/ekspresy-cisnieniowe,_Gaggia.bhtml obawiałam się właśnie w jakiej cenie będzie trzeba kupować kapsułki do tych innych. A tak mam kawę to mogę włączać ekspres i działać. Mleko do tego i zrobię każdy napój na jaki akurat mam ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  49. Ciekawy pomysł na samodzielne zrobienie kapsułek do ekspresu. Ja jednak wole zaopatrywać się w kapsułki nespresso, które wbrew pozorom wcale nie wychodzą tak drogo, a ich wybór jest obecnie naprawdę spory.

    OdpowiedzUsuń
  50. Nie ma to jak kawa ziarnista, jak dla mnie taka jest najlepsza, świeżo mielona. Kawa Agust od https://www.cafesilesia.pl/pol_m_KAWA_WSZYSTKIE-MARKI_KAWA-AGUST-180.html to świetna propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  51. Kawa ziarnista z rana to jest to czego oczekuje. Czytalem na https://dealsbay.pl że lepiej pić świeżo paloną.

    OdpowiedzUsuń
  52. Kawa ziarnista z rana to jest to czego oczekuje. Czytalem na https://dealsbay.pl że lepiej pić świeżo paloną.

    OdpowiedzUsuń
  53. Super wpis. Wart było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  54. A ja sobie kupiłam kapsułki wielokrotnego użytku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety kapsułki wielokrotnego użytku kompletnie się nie sprawdzają. Przynajmniej w moim ekspresie Krups Mini (nespresso). Woda jakoś tam przepływa przez kapsułkę ale nie jest to na pewno kawa zrobiona pod ciśnieniem. Bo ekspres przedziurawia oryginalną kapsułkę w trzech miejscach tzn robi trzy dziurki, którymi wpuszczana jest do kapsułki woda ( od tej wypukłej części). Kawa wylatuje tam gdzie jest płasko czyli to sreberko. No i jak to ma się do kapsułki wielorazowej? Ona jest zupełnie inaczej zrobiona. Nawet gdyby miała w wypukłej części trzy małe otworki to trzeba by włożyć ją do ekspresu tak aby te dziurki trafiły na ten,,dziurkacz". Niestety wielorazowa kapsułka nie ma żadnych trzech otworków więc niestety ekspres nie jest w stanie wlać do niej wodę w taki sposób jak w kapsułkach jednorazowych. Na pociechę dodam, że obecnie jest wiele rodzajów jednorazowych kapsułek do systemu nespresso różnych firm a ich ceny są dużo niższe niż te oryginalne od firmy Nespresso. Jeśli się nie mylę to odpowiedniki do Dolce Gusto lub Cefissimo także można znaleźć na allegro.

      Usuń
  55. Można również zamówić takie wielorazowe kapsułki i tam sypać kawę.

    OdpowiedzUsuń
  56. Szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie już życia bez ekspresu do kawa. Chociaż jest przy nim trochę pracy to w ciężkich porankach nieoceniony :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Expressing Gratitude and Heartfelt Appreciation

    OdpowiedzUsuń
  58. Ciekawy pomysł na samodzielne zrobienie kapsułek do ekspresu.

    OdpowiedzUsuń
  59. A Heartwarming Journey of Thankfulness and Reflection on This Inspirational Blog.

    OdpowiedzUsuń