poniedziałek, 21 listopada 2016

Sernik murzynek

 

To mój faworyt wśród serników. Szybkość przygotowania i łatwość wykonania sprawia, że często do niego wracam. Nie trzeba wałkować, nie trzeba mrozić i ścierać na tarce - nic z tych rzeczy. Wystarczy rozsypać bardzo suche ciasto prosto na blaszkę. Niewątpliwy sukcesem tego ciasta jest oczywiści wiaderko dobrego sera. Przedostatnio miałam marki President i niestety bardzo się na nim zwiodłam. Sernik ze zdjęcia, jak widać jest puszysty, treściwy serem i mega dobry, użyłam Serka Rodzinnego z Kalisza.
A jakich serków z wiaderka Wy używacie? Jestem bardzo ciekawa, więc piszcie, które godne są polecenia. 
 
 


 
 
ciasto:
3 szklanki mąki tortowej
1 szklanka cukru
1 kostka margaryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
6 żółtek
2 łyżki kakao

masa serowa:
1 kg serka z wiaderka
2 budynie śmietankowe bez cukru
1 szklanka cukru
1/2 kostki margaryny
6 białek

Ciasto wyrobić ręką i 2/3 jego części rozkruszyć na blaszce o wymiarach około 25x35 cm.
 
Białka ubić na sztywno, następnie powoli dodać 1/2 szkl. cukru,  na końcu dodać budynie i lekko wymieszać.
 
Ser zmiksować z 1/2 kostki rozpuszczonej margaryny oraz z 1/2 szklanki cukru, następnie powoli dodawać białka i delikatnie mieszać. Gotową masę wyłożyć na ciasto, równomiernie rozprowadzić i na to wysypać resztę kakaowego ciasta. Piec 45 minut w 170 stopniach.

7 komentarzy :

  1. Oryginalnie ;) Apetycznie wygląda ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie https://www.facebook.com/ciastovelove/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie :)
    Ja z zasady ser mielę sama, te wiaderkowe zupełnie do mnie nie przemawiają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. To prawda, że wiaderkowe są oszukane i niewiele tam sera, ale może jednak są takie godne polecenia.

      Usuń
  3. Sernik na pewno pyszny zapisuje przepis do wypróbowania w weekend☺
    Bardzo dobry ser wiaderkowy jest z Piątnicy, serek mój ulubiony mimo ze pisze serek jest to czysty ser producent tutaj jest bardzo skromny😉 ser delfiko też świetny. Niestety President nie jest dobry ma duzo serwatki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. President jest bardzo tani, więc już to powinno nam dać do myślenia, że prawdziwego sera jest tam niewiele. Z pewnością wypróbuje z Piątnicy - dzięki za podpowiedź. Mój ulubiony z Kalisza jest niestety trudno dostępny. Smacznie pozdrawiam i życzę udanego wypieku.

      Usuń