niedziela, 25 czerwca 2017

Syrop miętowo - cytrynowy

Ten syrop to moje ostatnie wielkie i cudownie odkrycie. Zmieszany z wodą daje nam wspaniały orzeźwiający miętowo - cytrynowy napój. Jest szybkim wyjściem awaryjnym wtedy kiedy nie mamy w domu soku owocowego. Wystarczy otworzyć słoiczek syropu, wymieszać go z wodą w proporcji ok. 1:10 i napój gotowy. Po pasteryzacji  można go przechowywać nawet całą zimę.
 

 
Do przygotowania 1 litra syropu potrzebujemy:
30 gałązek mięty około 25 cm
1 litr wody
1 kg cukru
40 g kwasku cytrynowego
sok z 2 cytryn
 
Opłukaną miętę zalać przegotowaną i przestudzoną ale jeszcze ciepłą wodą. Odstawić na 12 godzin.
Po tym czasie przecedzić - miętę wyrzucić.
Do miętowej wody dodać cukier, kwasek i sok z cytryny. Zagotować.
Jeżeli chcemy syrop przechować przez zimę to musimy przelać do słoiczków i pasteryzować około 20 minut.

3 komentarze :

  1. To coś dla mnie, bo mięta rozpanoszyła mi się w ogródku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety muszę korzystać ze zdobycznej mięty, ale już posadziłam ją w ogródku i czekam aż także mi się rozpanoszy a wtedy każdą gałązkę zamienię na syrop ;-) pozdrawiam

      Usuń
  2. Dokładnie, jutro też sadzę własną mietę, bo to naprwadę fajna sprawa. Taki syropik też wygląda niesamowicie orzeźwiająco.

    OdpowiedzUsuń