czwartek, 23 października 2014

Indyjskie kluseczki z dyni z sosem fistaszkowym

Bardzo zaintrygował mnie sos fistaszkowy, na tyle, że postanowiłam go przygotować. Stwierdziłam, iż do sosu idealnie będą pasowały jakieś kluski, no i padło na kluski z dyni z indyjską nutą smakową. Orzechowy sos fajnie zgrał się z kluskami i razem stworzyły ciekawe danie. Zresztą sos fistaszkowy jest tak dobry, że można go jeść łyżkami bez zbędnych dodatków.







Kluski dyniowe:
400 g miąższu z dyni hokkaido lub piżmowej
1 serek śmietankowy Apetina India
około 1 szklanki mąki pszennej
sól, pieprz, imbir świeży starty ok. 1/2 łyżeczki
ziarenka kardamonu z jednego strączka

Sos fistaszkowy:
1 szklanka orzeszków ziemnych bez soli
2 łyżki masła
1 cebula
1 szklanka śmietany 30%
sól, pieprz


Dynie należy upiec do miękkości w piekarniku, następnie zmiksować na gładką masę, dodać serek, przyprawy i tyle mąki aby ciasto nie lepiło się do rąk.  Kluski można ubierać z porcji ciasta za pomocą łyżeczki (ja tak robiłam)  lub formować rękoma i wkładać do gotującej wody z odrobiną soli. Gotować 5 minut.
 
Orzeszki zmielić dwukrotnie. Na maśle podsmażyć poszatkowaną cebulę, dodać zmielone orzechy, zalać 1 szklanką wody i gotować 5 minut. Na samym końcu dodać śmietanę i przyprawy.
 
Gotowe kluski podawać z sosem fistaszkowy.



Dania z serkami kremowymi

1 komentarz :