piątek, 8 sierpnia 2014

Jarmuż zasmażany z kabaczkiem (lub cukiną)

Czy znacie jarmuż? Bo ja nie znałam i nigdy nie jadłam, a szkoda, bo czytam że:
"Jarmuż jest uważany za bardzo pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i właściwości przeciwzapalne. Jest bogatym źródłem witaminy K, witamin, C, karotenoidów (β-karotenu, luteiny, zeaksantyny), a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan, związek posiadający właściwości przeciwnowotworowe. Jarmuż jest również doskonałym źródłem żelaza." (źródło: Wikipedia)
 
Jarmuż potraktowałam podobnie jak szpinak i dodałam uduszonego kabaczka z czosnkiem. Wspaniały dodatek do letniego obiadu, naprawdę polecam i nie żałujcie czosnku.
 

 

3 porcje:
około 6-7 liści jarmużu
1 młody kabaczek
3 ząbki czosnku
gałka muszkatołowa
sól, pieprz
2 łyżki oleju
 
Odciąć łodygi jarmużu i obgotować go ok. 5 minut w osolonej wodzie. Kabaczka pokroić w kostkę i udusić do miękkości na oleju z solą i pieprzem. Obgotowany jarmuż pokroić na mniejsze kawałki, dodać do kabaczka razem ze zmiażdżonym czosnkiem i gałką muszkatołową, dusić jeszcze około 3 minut. Można dodać łyżkę śmietany.
 
 
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz