sobota, 8 czerwca 2013

119. Chlebek owsiany Ewy Wachowicz

Domowy chleb z płatkami owsianymi i ziarnami - przepis z programu Ewa Gotuje

5 dag drożdży
1 łyżeczka cukru
8 łyżek płatków owsianych
1 litr ciepłej wody
2 łyżeczki soli

1 kg mąki pszennej
1 garść słonecznika łuskanego
1 garść siemienia lnianego

woda lub mleko do posmarowania
słonecznik do posypania


Drożdże wkruszamy do miski, posypujemy je cukrem, gdy się rozpuszczą dodajemy płatki wodę i sól, odstawiamy na około 20 minut. Następnie dodajemy mąkę oraz słonecznik i siemię. Bardzo dobrze mieszamy.
Gdy ciasto ma jednolitą konsystencję przekładamy je do foremek do keksa (wyjdą nam dwa chlebki). Formy smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą. Wierzch chlebków smarujemy wodą lub mlekiem, posypujemy słonecznikiem lub makiem. Pieczemy godzinę w 180 stopniach C



15 komentarzy :

  1. Wreszcie przepis na jaki czekałam :) Do zrobienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję że upiekę pyszny chlebuś .

    OdpowiedzUsuń
  3. biegne do sklepu po produkty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobilam i jest pyszny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawe czy z razowej maki sie da

      Usuń
    2. Myślę, że się uda.

      Usuń
    3. Ja częściowo mąkę zwykłą wymieszałam z orkiszową i jeszcze lepszy się udał Poezja smaku, jak powiedziała moja koleżanka . Za przepis dziękuję :) Maria

      Usuń
  5. mówie wam pyszny chleb POLECAM Magda Gesler

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekłam. Jest pyszny, smakuje moim domownikom.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekę podobny chleb,podobny, ponieważ łączę kilka rodzajów mąki, łącznie 1 kg:) Przepyszny

    OdpowiedzUsuń
  8. Chlebek właśnie dzisiaj upiekłam -pyszny już 1/2 nie ma

    OdpowiedzUsuń
  9. widziałam ten przepis w programie i troche mnie dziwi że ciasto nie musi rosnąć i drożdży jest mało czy może pani coś zmieniła ?a rośnie też tak mocno?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w przepisie nic nie zmieniałam, a ciasto jakoś
      nie urośnie mega duże.

      Usuń
    2. chlebek w piecu rośnie rzeczywiście tak mocno jak u Ewy z małym pęknięciem wstawiłam do zimnego piekarnika jutro wypróbuje go z rośnięciem ciasta

      Usuń
  10. ciasto zostawiam do wyrosniecia i dopiero przekladam do foremek po wyrosnieciu pieke

    OdpowiedzUsuń