poniedziałek, 28 stycznia 2013

45. Selerne placki

Seler to moje ulubione warzywo. Do tej pory oprócz surówek i sałatek robiłam kotlety z selera. Przygotowywałam je jednak z obgotowanych plastrów warzywa, panierowałam i smażyłam. Przekonałam się jednak, że placki z poszatkowanego selera są o niebo lepsze, gdyż łatwiej taką masę można doprawić przed smażeniem, co w poprzedniej wersji nie zawsze mi się udawało. 
Na 20 placków:
1 duży seler
1 duża cebula
3 jajka
3 łyżki mąki
sól, pieprz, vegeta
bułka tarta do panierki
olej do smażenia
Seler obieramy i ścieramy na grubych oczkach. Gotujemy w osolonej wodzie ok 8 minut. Wrzucamy na sito do odcedzenia i ostygnięcia. Następnie dodajemy rozbełtane jajka, przyprawy i mąkę. Formujemy  placki, obtaczamy w bułce tartej i smażmy na złoty kolor. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz