środa, 28 lutego 2018

Carpaccio z buraka z pestkami dyni styryjskiej

Ostatnimi czasy w mojej kuchni króluje buraczek. Zakochałam się w tym warzywie, a raczej w jego nowej odsłonie, ponieważ do tej pory oprócz barszczu, buraczki znałam, tylko jako tarty dodatek do kaczki i pyz. Dziś będzie carpaccio, zapewne wielu z Was zna to danie, jednak ja postanowiłam je przygotować trochę inaczej. I tak to dodanie serka feta i dyni styryjskiej okazało się bardzo trafne ponieważ wyszło mega wykwintne danie. Dodam jeszcze, że buraczki do carpaccio można zarówno gotować jak i piec, jednak ja zdecydowanie polecam pieczenie ich w piekarniku ponieważ zawarty w nich cukier karmelizuję się i dzięki temu są bardzo słodkie i smaczne, a buraczki gotowane w wodzie pozbawione są już tych walorów smakowych.
 
 

 
2 buraczki upieczone do miękkości w piekarniku (około godziny)
50 g serka feta
garść pestek dyni styryjskiej solonej lub zwykłej
garść rukoli (opcjonalnie)
 
sos
2 łyżki oleju
1 łyżeczka musztardy
1 łyżka soku z cytryny
1 kopiasta łyżeczka miodu
2 zmiażdżone ząbki czosnku
 
sól, pieprz
 
Wszystkie składniki na sos mieszamy ze sobą i pozostawiamy na przynajmniej 15 minut aby się przegryzły.
Pestki dyni siekamy nożem na mniejsze kawałki.
Na płaski talerz rozsypujemy rukolę, chociaż można pominąć ten składnik. Na to układamy buraczki pokrojone w bardzo cienkie plasterki, lekko je solimy i pieprzymy. Całość posypujemy rozkruszonym serem feta, pestkami dyni i polewamy sosem.
 
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz