wtorek, 19 maja 2015

Chińska surówka z białej kapusty

To cud, że udało mi się sfotografować tą surówkę. Jest tak pyszna, że z trudem powstrzymywałam się przed jej zjedzeniem. Gdy tylko odłożyłam aparat, powstrzymywać się już nie musiałam. Lepszej surówki nie jadłam nigdy, a że nie jestem stałą bywalczynią chińskich restauracji, nie znałam tego smaku - jest obłędnie pyszna.
 

 
Na 4 porcje
1/2 główki białej kapusty
2 marchewki
1  cebula
 
Zalewa
1/2 szklanki oleju
1/3 szklanki cukru
3 ząbki czosnku
trochę więcej niż 1/3 szklanki octu ryżowego (ponoć może być winny, ale wtedy w mniejszej ilości bo ryżowy jest 3%, a winny chyba 6%)
1 płaska łyżeczka soli
 
Kapustę poszatkować, marchewkę zetrzeć na tarce, cebulę pokroić w kostkę.
Składniki zalewy zagotować i zalać nimi warzywa, wymieszać i ostawić na przynajmniej jedną godzinę. Na tym etapie można też ewentualnie dodać więcej octu, soli lub pieprzu jeżeli lubicie. Surówka idealna do ryb.
 

2 komentarze :

  1. Ja ją robię od dawna :) jest cudowna z każdym mięsem, do knedelków z sosem, a nawet do pizzy...polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja żałuję, że odkryłam ten przepis tak późno. UWIELBIAM!!!!!!!!!!

      Usuń