niedziela, 19 października 2014

Wilgotne ciasto piernikowe

Nie przepadałam za piernikami do momentu, gdy spróbowałam przepysznego i wilgotnego ciasta mojej cioci. Poprosiłam o przepis i odtąd stałam się wielką fanką pierników.
 





Ciasto piernikowe
4 jajka
2 1/2 szklanka mąki tortowej
1 szklanka mleka
1 1/2 szklanki cukru
1/2 kostki margaryny
4 łyżki powideł
2 łyżki kakao
2 łyżki miodu
2 łyżeczki sody
1 opakowanie przyprawy do piernika



Margarynę rozpuścić z miodem i pozostawić do przestygnięcia.
Białka należy ubić na sztywno, dodać cukier, oraz żółtka,  ciągle ubijając mikserem.
Mikser odłożyć, do masy dodać przesianą mąkę z sodą, kakao, przyprawę piernikową, powidła na końcu mleko i rozpuszczoną margarynę z miodem. Gotowe ciasto wylać do prostokątnej foremki o wymiarach ok. 30 x 25 cm. Piec 40 minut w temperaturze 170 C. Po wyjęciu z foremki ciasto przykryć folią aluminiową aby zachowało wilgoć.

Ciasto najlepsze jest po 2-3 dniach.

3 komentarze :

  1. To kiedy dodaje się przyprawę do piernika i powidła? ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam - już uzupełniłam opis o moment dodania powyższych składników. Przepraszam za niedopatrzenie. Życzę smacznego piernika.

      Usuń