środa, 2 lipca 2014

Sałatka z pieczonych warzyw

Zaintrygowana przepisem na sałatkę z pieczonych warzyw, pomyślałam, że koniecznie musze ją wypróbować. Nie chciałam się jednak posiłkować żadnym przepisem, tylko intuicyjnie wybrałam warzywa i zrobiłam tak jak mi podpowiadał mój kulinarny nos ;-))) Wyszła oryginalna, smakowita sałatka. Już wiem, że często będę ją serwowała, bo jest tego warta.





Na dwie porcje:
1 bakłażan (młody)
1 mała cukinia
1 papryka czerwona, słodka
1 cebulka
1 jabłko
1/2 pora
1 saszetka Kujawski ze smakiem z pomidorami, czosnkiem i bazylią.
sól, pieprz




Bakłażana, cukinie, jabłko i czerwoną paprykę pokroić w dużą kostkę, cebulę w piórka a pora w paski.
Warzywa wysypać na blachę z piekarnika, ale nie mieszać, tylko ułożyć każde warzywo osobno na płasko. Lekko posolić i popieprzyć oraz polać równomiernie połową zawartości saszetki Kujawski.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Po około 8-10 minutach można wyjąć łopatką jabłko, cebulę, pora i bakłażana, po następnych minutach cukinię na samym końcu paprykę. Warzywa powinny się lekko przypiec. Gdy warzywa wystygną należy je wymieszać z resztą saszetki Kujawski i w ten sposób pyszna sałatka jest gotowa.


1 komentarz :