piątek, 1 listopada 2013

176. Rolada z pieczonymi jabłkami

Gdy spróbowałam tej rolady u mojej cioci, nie mogłam się nadziwić, że takie niby zwyczajne ciasto, a tak pyszne. Jego sekret tkwi w jabłkach, które pieczone są razem z puszystym biszkoptem. Najsmaczniejsza jest na 2-3 dzień, gdy biszkopt przejdzie wilgocią i aromatem jabłek. No ale któż chciałby tak długo czekać...

ok. 6-7 jabłek
cynamon
4 jajka
1 szklanka cukru miałkiego
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki oleju
cukier puder do posypania rolady

Jabłka obrać i pokroić w nieduże ćwiartki. Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia i natłuścić, na to wyłożyć jabłka i posypać cynamonem. 


Białka ubić na sztywno dodać powoli cukier i nadal ubijać do jego  rozpuszczenia, następnie dodać żółtka, ubijać tylko chwilę i odłożyć mikser. Stopniowo dodać przesianą mąkę z proszkiem i delikatnie mieszać łyżką, na samym końcu olej. Gotowe ciasto wylać na jabłka. Włożyć do nagrzanego piekarnika do 165-170 stopni i piec przez 20 minut. Jeszcze gorące ciasto wyjąć z blachy jabłkami do góry i zwinąć w roladę. Gotową roladę przykryć lnianym ręcznikiem aby nie wyschła. Na samym końcu oprószyć cukrem pudrem.



7 komentarzy :

  1. Nigdy nie robiłam rolady z jabłkami. Wygląda tak delikatnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę więc spróbować ją zrobić zapewniam, że wygląda nie tylko delikatnie ale i taka jest.

      Usuń
  2. Podoba mi się ,pyszna rolada,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. A jak zrobiłaś to, ze ta rolada Ci nie popękała przy zawijaniu ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Biszkopt z dodatkiem oliwy jest elastycznym ciastem i nigdy mi nie popękał. Naprawdę zachęcam do upieczenia tej rolady. Jest prosta, szybka, zawsze się udaję i smakuję wybornie. Pozdrawiam smacznie.

    OdpowiedzUsuń