czwartek, 15 sierpnia 2013

151. Ciasto z ciepłymi lodami


Kto lubi ciepłe lody,  z pewnością polubi to ciasto.


Biszkopt:
4 jajka
1 szklanka miałkiego cukru
1 szklanka mąki tortowej
1 łyżka kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki oleju

Masa:
1 duże opakowanie ciepłych lodów
1/2 kg serka z wiaderka
2 cytrynowe galaretki
300 ml śmietanki 30%

2 galaretki cytrynowe na wierzch


Sposób przygotowania:

Ubijamy białka na sztywno, dodajemy cukier, następnie żółtka na samym końcu mąkę, proszek, kakao  (oczywiście wcześniej należy je przesiać) i olej. Pieczemy ok. 25 minut w 170 stopniach.
Dwie galaretki rozpuszczamy w 1/2 l wrzątku, studzimy.
Z ciepłych lodów odcinamy spody (ja tego nie zrobiłam i wafelek był bardzo twardy) . Lody ustawiamy na cieście. Śmietanę ubijamy.
Ser mieszamy ze śmietaną i tężejącymi galaretkami. Wylewamy na ciasto i lody. Na samym końcu wylewamy pozostałe dwie galaretki.

10 komentarzy :

  1. ciekawy pomysł, z tym się jeszcze nie spotkałyśmy :)
    Zapraszamy do udziału w konkursie: http://domowe-wypieki.com/konkurs/konkurs-do-wygrania-kolorowe-slomki-do-napojow-oraz-papilotki-na-muffiny/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za zaproszenie, na pewno skorzystam. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Super!!! Zrobilam z rozowymi galaretkami,a na wierzchu "smerfowe" czyli niebieskie. Wygladalo kosmicznie a smakowalo jeszcze lepiej. Dzieki!!!

      Usuń
  2. To ciasto to coś dla mojego Małżona. Zapisałam sobie przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjne jest to ciasto. Jadłam u kogoś, rozpływa się w ustach.Nie robiłam sama, bo nie miałam przepisu, ale teraz na pewno zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj..kusząco tu;) w jakiej foremce należy to cudo piec?

    OdpowiedzUsuń